蓝色荧光水母饲养员
Zero Eclipse(Cover:Laco) - 夏璃夜

Zero Eclipse

(ps:喜欢原唱)

原唱:

Zero Eclipse

TV动画《进击的巨人 第三季》插曲

歌手:澤野弘之 / Laco

所属专辑:「進撃の巨人」Season3 オリジナルサウンドトラック

播放收藏分享下载(5130)

作曲 : 澤野弘之
作词 : mpi/Benjamin
I had wandered the walls forever
我一直徘徊于城墙之边
But came upon a way for my return
但在偶然之间却找寻到了回家之路
Heard your name in a conversation
在交谈中偶然听到你的名字
Your kindness I'd yet to learn
我很想领会你的善意

Life has been like an endless nightmare
当下的生活犹如无止尽的噩梦一般
And now your light it leads me home again
而你犹如明灯一般指引着我回家之路
Is it fate to be smashed to pieces?
被蹂躏得体无完肤是我的命运吗?
If you go we go together / For...
假若你决定奋起反抗,我亦将与你同行


Now you are a part of me
现在,你我已无法割舍
I will defend and honor thee
我将为你而战,并以你为荣
Jealousy will get me into trouble
而嫉妒则会让我陷入困境
Since I met you kid my blades are double!
自从遇见了你后,我的武器变得更加锋利!


Sad am I to never hear you sigh
无法再次听到你的叹息,我感到十分的悲伤
Of ecstasy
在恍惚之间
And fingertips.
紧握着你的双手
You're trembling
感觉到你在颤抖着
We share a kiss
我与你亲吻着
Our worlds eclipse
而这世界逐渐变得暗淡无光


You're bigger
你已变得更加强大
Bigger!
更加强大!
Why do you hide?
可为什么你还在躲藏?
I will shiver
我会颤栗
Shiver!
感到颤栗!
It's suicide!
这终将是自取灭亡!
But if there's no desire
但假若心中若无
To get back out alive
抱着视死如归的信念
You're a zero!
你则什么都不是!


You're bigger
你已变得更加强大
Bigger!
更加强大!
Why do you ride?
可为什么你还在逃避?
I will shiver
我会颤栗
Shiver!
感到颤栗!
Into the fire!
冲进刀山火海之中!
You just get out alive!
你一定要平安归来
We'll let our worlds collide
我们将与你平安相聚
We are bigger!
让我们更加强大!


Close my eyes and I see the fallen
合上双眼,我看到了陨落的先人
They threw the stones to make us go away
他们愤怒地驱赶着我们离开
It was only the face of anger and kindness
而我们明白,这只是出于善意的愤怒
It lit my way
这照亮了我前进之路
Ain't no picnic to be abandoned
远行之路上无需担心被抛弃
It led us here. We had to share the pain
被指引着到达此处,我们必须分担着痛苦
Is it fate to be smashed to pieces?
被蹂躏得体无完肤是我的命运吗?
If you go we go together / For...
假若你决定奋起反抗,我亦将与你同行


Now you are a part of me
现在,你我已无法割舍
I will defend and honor thee
我将捍卫着你并以你为荣
Did you think that you could die a hero?
你可曾想过你可光荣地牺牲?
Our awakening means less than zero
我们的觉醒却是毫无意义


Sad am I to never hear you sigh
无法再次听到你的叹息,我感到十分的悲伤
Of ecstasy
在恍惚之间
And fingertips.
紧握着你的双手
You're trembling
感觉到你在颤抖着
We share a kiss
我与你亲吻着
Our worlds eclipse
而这世界逐渐变得暗淡无光


Black sugar
犹如黑糖一般纯黑而甜蜜
Keep it
坚持下去
Up till the dawn
直到黎明到来
You're the trigger,
而你就是燃原之火,
Killer,
是杀手,
Eye of the storm!
是暴风之眼!
But if there's no desire
但假若心中若无
To get back out alive
抱着视死如归的信念
You're a hero?
你可能会是英雄吗?


You're bigger
你已变得更加强大
Bigger!
更加强大!
Why do you ride?
可为什么你还在逃避?
I will shiver
我会颤栗
Shiver!
感到颤栗!
Into the fire!
冲进刀山火海之中!
You just get out alive!
你一定要平安归来
We'll let our worlds collide!
我们将与你平安相聚
We are bigger!
让我们更加强大!


Make a promise that I cannot regret
许下一个我不会后悔的诺言
As long as I can see you but in secret
将你铭记,藏于心底
I'll never
我永远不会
I'll never forget my felling, no!
永远不会忘记这份情感
I'll never
我永远不会
I'll never
永远不会
Learn how to let you go
让自己学会放手让你离开


You're bigger
你已变得更加强大
Bigger!
更加强大!
Why do you hide?
可为什么你还在躲藏?
I will shiver
我会颤栗
Shiver!
感到颤栗!
It's suicide!
这终将是自取灭亡!
But if there's no desire
但假若心中若无
To get back out alive
抱着视死如归的信念
You're a zero!
你则什么都不是!


Make a promise that I cannot regret
许下一个我不会后悔的诺言
As long as I can see you but in secret
将你铭记,藏于心底
I'll never
我永远不会
I'll never forget my feeling, no!
永远不会忘记这份情感
I'll never
我永远不会
I'll never
永远不会
Learn how to let you go
让自己学会放手让你离开


评论(2)

热度(6)

© 洛Lowe|Powered by LOFTER